Translate

Kinderboekenweek

Gisteren heerlijk met mijn neus in de kinderboeken gezeten. Morgen begint de kinderboekenweek met een thema naar mijn hart...DE GROTE TEKENTENTOONSTELLING... Kinderen van groep 3 van De Regenboog hebben prachtige tekeningen met stift, potlood en wasco gemaakt. Met die tekeningen heb ik een klein tentoonstellinkje gemaakt in de etalage van de boekhandel. Met bronzen kaders, en rood en paarse achterwand. Om te gaan bekijken!
En in de winkel? Boeken met bijzondere illustraties, zoals 'mijn eerste auto was rood' van Peter Schossow, of 'Fiet wil rennen' van Bibi Dumon Tak. 'Fluit zoals je bent', ook een aanrader...


Maar ook de oude vertrouwde bollenbakker van W.G. van de Hulst in een nieuw jasje. Ik zie mezelf als kind nog plaatjes verzamelen en secuur inplakken in het mooie grote boek. Wat vond ik de koning met z'n puntbaard een nare man! En de bollenbakker bedoelde het allemaal zo goed, genoot van het leven, lekker eten en naar de fluitende vogels luisteren... wie wil dat nu niet?


'mijn eerste auto was rood'

Een van mijn favoriete prentenboekjes is niet nieuw, maar in het kader van het thema zeker de moeite waard. Het is ook een aanmoediging voor wie denkt dat 'ie niks kan.
Het heet 'de Stip' en is van Peter Reynolds. Klik hier en je kunt het boek zien en horen. Het wordt vast nog leuker wanneer je het zelf kunt voorlezen aan je zoontje, neefje, nichtje, buurmeisje of wie dan ook...
Veel lees- en tekenplezier!

Reacties

Populaire posts