Translate

Logeren, vilt en de Telegraaf...



Dit weekend logeerde mijn vriendinnetje M (10 jaar) hier. Bij zo'n logeerpartij hoort altijd een creatief ding....Wat maken we deze keer? Zij heeft vilt, lovertjes en kraaltjes bij zich, ik heb borduurzijde, spelden en limonade... we googlen op vilt en broche en zien verschillende bloemen voorbij komen. M kiest de mooiste uit. Die gaan we maken, met een leren veter erdoor. Zo ontstaat een ketting, of een leuke riem. Je knoopt 'em gewoon op maat.

Ik herinner me dat wanneer ik vroeger bij oma logeerde, ik ook vaak in de weer was met lapjes vilt en de kartelschaar. Oma had bergen borduurzijde en ik heb menig boekenlegger (toen al een lezer)gemaakt. Thuis bij mijn moeder leerde ik de naaimachine te gebruiken. Ons laatste project samen was het bekleden van de wieg, voor mijn neefje Fimme. Hij is nu bijna 3 jaar, en na zijn geboorte heeft mijn moeder een vorm van reuma gekregen, waardoor ze die prutswerkjes, zoals aan die wieg, niet meer kan doen. Eigenlijk toen al niet, maar het moest en zou af. Doorzetter! Al die mensen verdienen een medaille en respect...leven met een chronische ziekte. Mijn zusje werkt voor het Reumafonds en schrijft er deze week over in haar blog voor de Telegraaf. (zie weblog van de week)


Voor de vilt ketting knip je een even aantal bloemetjes en hartjes uit, en je versiert ze met lovertjes of kraaltjes. Dan leg je de veter er tussen, en je naait de vilten bloemen met steekjes aan elkaar. Je kunt de bloemen heen en weer schuiven over de veter, zodat je ketting er steeds anders uitziet. Werk je met verschillende kleuren dan is 'ie aan twee kanten draagbaar. Beauty!

Reacties

  1. Wat een leuk idee, jullie hebben het vast hartstikke naar jullie zin gehad!
    LG - Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt Irma, die logeerpartijtjes zijn altijd feest, met allemaal meiden-dingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts