Translate

Paraplu



Vorig weekend ben ik op mijn geweldige Hema plu gevallen. Ik was er al eens voor gevallen, maar regen, een gladde trap, au en blauw en een week verder...Nu besluit ik de schaar erin te zetten. Paraplu is supersterk materiaal en leent zich uitstekend voor een boodschappentas.


 Torn de stof los van de baleinen en vouw hem dubbel. (Om twee tasdelen te kunnen maken)

Knip de vorm van de tas uit. Trek je niks aan van het kortere hengselstuk, straks zet je die aan elkaar.

Knip twee extra hengsel stukken (voor zover de grootte van de paraplu dat toelaat, desnoods in gedeelten die je aan elkaar zet.) Dat is even prutsen. Naai vast en keer de stof, zodat het straks aan de binnenkant van je tas beland. Stik de randen nog eens door. Stik dan de uiteinden van de hengsels aan elkaar. Stik de hoekjes onderaan de tas tegen elkaar. Leg de beide delen met de goede kant op elkaar en stik vast. Even zigzaggen voor extra stevigheid (je wilt niet dat de sinaasappels over straat rollen) keer de stof om, en klaar is je tas!

De Franse slag en een labeltje van Kraak Decoreert geeft er sjeu aan...


Reacties

  1. Wat een grappig idee! Nu nog een keer dezelfde plu kopen en dan loop je helemaal in stijl!
    Een hele fijne zondag - Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor. Zo'n jurkje voor in de regen wil ik ook wel :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts