Translate

Slaap niet, kijk!

Een paar jaar geleden werd ik geraakt door een kort gedicht van Ingrid Jonker, een Zuidafrikaanse dichteres. Ik heb die regels verbeeld in een klein schilderij.
Onlangs kwam opnieuw een bundel met gedichten uit en in diezelfde bundel een beschrijving van haar leven, dat kort en heftig was. Deze beschrijving is verfilmd en komt eind maart uit onder de titel Black Butterflies. De hoofdrol wordt gespeeld door Carice van Houten.


Moenie slaap nie, kyk!
Agter die gordyne begin die
dag dans
met 'n pouveer in sy hoed




Reacties

  1. hoi corine, erg leuk! ben net naar King's Speech geweest, ook een hele mooie film, vooral door alle achterwanden die kleuren door allemaal lagen behang. Zeker in een grote zaal van de bioscoop vond ik ze erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd hoe je die beelden gaat toepassen met de workshop collage maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaahhh, inderdaad, goed idee, ik heb er zin in! Ws. wordt mijn valkuil dat ik teveel kleuren erin wil doen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts