Translate

Rondleiding - achterkamer


Of het een eetkamer is, de achterkamer, of een leeskamer vanwege de boekenkasten...het is in ieder geval de kamer waar ik begon. Voor het eerst op kamers, en dit was de mijne. Een klein balkon met openslaande deuren, een bankje, een lekkere stoel en een eettafel. En dat allemaal op zo'n 12 vierkante meter, balkon niet meegerekend. Klein, maar wel mijn plek. Later heb ik het hele huis kunnen kopen, de andere bewoonster kocht ook een huis voor zichzelf. Diezelfde dag nog hebben we een gat geslagen in de muur die tussen de twee kamers was opgebouwd. Licht, ruimte!
Nu geniet ik van voor- en achterkamer, eet- en zitkamer. Beide heerlijke plekken.


Langzaam breid ik mijn kleurenpalet uit over het hele huis. Framboosrood (met de prachtige naam Beroering) aan de achterkant. Alle muren, behalve de schouw, en nee, het komt niet op je af... Het houtwerk Leliewit en hoogglans voor voldoende lichtweerkaatsing. De kleur Waterspiegel op de schouw, een lichte blauw/ groene tint die met het weer mee verandert. Prachtig vind ik dat, wanneer je een kleur niet precies kunt 'pakken'. Op de muur van de schouw heb ik ooit met gips het jaartal van de bouw van het huis gezet.
  



De vloer is ingewit met verdunde grondverf en daarna een paar keer afgelakt met een acrylvernis. Je ziet er wel wat op, want het is zacht hout. Maar ach, er wordt tenminste geleefd!


Reacties

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts