Translate

Sinterklaas


Bijna is het zover, Sinterklaas komt aan in Nederland. En wel in mijn woonplaats... Met een prachtig haven gebied vormt Dordrecht het decor voor de landelijke intocht. Deze week is er hard aan gewerkt om een en ander vlot te laten verlopen. Losse straatstenen zijn vastgelegd, het podium is opgebouwd, aangekleed, en met dranghekken is de halve stad verzekerd van een goede doorgang voor de Sint. Omdat ik een stukje van de week werk in de boekhandel aan het plein waar de intocht morgen eindigt, was ik getuige van de voorbereidingen.



Halverwege de middag begon de soundcheck, en wat een sound was dat! In het licht van een gloedvolle, laaghangende zon scheurde een sax over het plein, rauwe tonen van 'Summertime' deden verlangen naar andere tijden en andere plaatsen. Even later klonken al even swingend, en nog een tandje erbij, bekende sinterklaasliedjes tussen de huizen. Als deze muzikanten morgen de MuziekPieten zijn, dan overweeg ik toch te gaan luisteren...

Reacties

  1. Ik las je reactie bij Ingrid en was benieuwd naar je verhaal. Wat leuk om alles zo van dichtbij mee te maken zeg! Ben je nog live gaan kijken? Ik ken Dordt nog van vroeger. Superstad :-)) Fijn weekend. En voor later: Fijn Sinterklaasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts