Translate

Oud hout

Hier, dit kan jij toch ook wel,
zegt mijn broer en duwt het laatste nummer 
van de VT-Wonen onder m'n neus...
Ziet er wel mooi uit, beetje strand sfeer,
relaxed, mooi geschreven teksten...
En ik moet nog een zomeretalage verzinnen.
De raderen beginnen te draaien. 
Hout, oud hout, want dan is de basis goed,
waar haal ik dat vandaan? 
Er moet nog een houten kamerscherm in de boekhandel staan...
Dat is al beschilderd met zomerfruit en tekst. 
Later blijkt dat het al is overgeschilderd, pech dus.
Vragen bij de boer, op de boerderij 
is altijd wel wat te vinden. En ja. 


Kijk maar daar, achter in dat weiland, dat is allemaal afvalhout.
Hup, laarzen aan, want het weiland is nog best nat. 
De boerin gaat mee, gezellig en kletsen en sjouwen...
De kalveren in de wei kijken ons nieuwsgierig aan.
Uit de stapels hout vissen we mooie planken
(als je oude planken met verschoten verf 
mooi noemt - ik wel- ) 
Het is de oude schuur die net afgebroken is.
Op de groenige kleur kan ik met wit teksten zetten.




En dan begint het feest,
ik laat alle planken in de stal staan, geen zin om
ze naar boven te sjouwen, het atelier in. 
Bovendien is het daar te warm. 
Met kist-sjablonen en een letterzetter
voorzie ik mijn schatten van tekst.
  (Als je toch zulk leuk werk hebt, 
dan heb je geen hobby meer nodig...
blijft er lekker tijd over om te lezen...)

Reacties

  1. Je hebt een paar mooie planken gescoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Geeft gelijk een zomers gevoel en ja de zomer is er toch om heerlijk te lezen...?
    Is het bij jou dus ook al lekker aan het opwarmen in het atelier?
    Veel plezier met alles!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts