Translate

Slash-Worker

Ik ben een slash-worker.
Het heeft dus een naam, 
iemand met meerdere banen,
aldus het blad Radar+ van deze maand.

Decoratieschilder/boekverkoper.
Dat is de combi voor mij, en een hele goeie.
Vooral op zaterdag, wanneer ik vrij ben van beide banen.
Met de ochtendkoffie, boeken en bladen over
wat mij boeit (kleuren en vormen
die ik door de week 
op muren en meubels mag zetten)
geniet ik in de rust en kalmte
van mijn huis.


Wat wel geldt voor de slash-worker, 
is de kunst van het combineren,
en tegelijk de kunst van het uit elkaar houden.
Zolang je de aandacht kunt houden
op de plek waar je aan het werk bent, prima.
En wanneer de ene baan kan profiteren 
van de goede dingen van de andere, en vice versa, 
is iedereen blij.
En ik niet minder, door de week
en op zaterdagochtend...

Reacties

Populaire posts