Translate

Atelier


Na veel weken buiten de deur werken
ben ik er vanmiddag even. 
Om te ruimen, verf uit te zoeken en 
orde in de chaos te scheppen in mijn atelier in de polder. 
De tegels in het pad naar de stal wiebelen 
nog meer dan voorheen,
Molshopen buiten, spinrag binnen. 
De trap naar boven is er haast mee dichtgeweven en ik 
onderdruk de neiging met de ragebol te gaan zwaaien. Later. 
Eerst binnen aan de slag. 
Radio aan, krat met schildersspullen legen, oude potten verf 
uitzoeken en verzamelen om weg te brengen.
Ik kijk om me heen en bedenk me hoe ik deze plek
gemist heb al die weken.
De stilte, de geur en de vrijheid.
De ruimte om te scheppen.
Om te luisteren naar mijn gedachten, naar mijn hart en
 naar het krassen van penseel op het doek.
Volgende week geen klussen, maar 
zoveel mogelijk daar zijn. 
Dromen, durven en doen komen daar samen!

Reacties

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts